Ψυχική Ανθεκτικότητα: To κλειδί για μια ζωή με Αρμονία και Ευημερία

Αν τυχόν αναρωτιέσαι πώς γίνεται σε αυτούς τους τόσο έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας, με τα απανωτά meetings, τα παιδικά πάρτι, τις δουλειές του σπιτιού (και πόσα ακόμα ταυτόχρονα) εσύ να παραμένεις στην αρένα και να αισθάνεσαι παρόλη την κούραση, τις αναποδιές και τα απρόοπτα, αυτό το αίσθημα του πηγαίου «μπορώ», σου έχουμε νέα: το όνομα αυτού είναι «Ψυχική Ανθεκτικότητα».

Αν μπορούσαμε να συμπυκνώσουμε το νόημά της σε λίγες μόνο λέξεις, θα λέγαμε ότι είναι η ικανότητα κάποιου να λυγίζει μεν αλλά να μη σπάει, να μαθαίνει μέσα από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει και να ανακάμπτει άμεσα, προστατεύοντας παράλληλα τη ψυχική και πνευματική του υγεία και εν ολίγοις… να διαχειρίζεται ό,τι έρχεται στη ζωή με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο που μπορεί αγκαλιάζοντας τον εαυτό του και κάνοντας την παραδοχή «Είμαι άνθρωπος και όχι θεός. Είμαι ατελής και υπέροχος!».

Το τελευταίο διάστημα, όλο και περισσότερος λόγος γίνεται για την έννοια της Ψυχικής Ανθεκτικότητας κι αυτό γιατί, η εμπειρία που είχαμε με τον covid και ό,τι αλλαγές αυτή επέφερε, εργασιακά, κοινωνικά, οικονομικά αλλά και στις διαπροσωπικές μας σχέσεις, έγραψε στο DNA μας και σίγουρα είχε έναν καθοριστικό αντίκτυπο στη ψυχή και τη ζωή μας. Το μόνο σίγουρο είναι πως πέρα από το γεγονός ότι άλλαξαν πολλά, η ψυχική ανθεκτικότητα, αποτελεί μια «ασπίδα» για κάθε συνθήκη.

Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη ψυχική μας ανθεκτικότητα;

  • Σύνδεση με τους άλλους: Η σύνδεση με τους άλλους, η οποία επιτυγχάνεται μέσω της επικοινωνίας και της εποικοδομητικής διάδρασης αποτελεί το κλειδί για μια ζωή με Αρμονία και Ευημερία. Επενδύστε στις σχέσεις σας, όπως στον εαυτό σας.
  • Αυτοφροντίδα: Μη ξεχνάτε πως για να φροντίσετε τους ανθρώπους που αγαπάτε και είναι για εσάς σημαντικοί, το πρώτο και κύριο είναι να φροντίζετε τον εαυτό σας σε ψυχικό, σωματικό και πνευματικό επίπεδο. Η ενέργεια που παίρνετε από δραστηριότητες που σας κάνουν να νιώθετε καλά με εσάς, έχει πολλαπλό θετικό αντίκτυπο και σε εσάς και στους γύρω σας.
  • Στοχοπροσήλωση: Για μια ζωή με Νόημα, η θέσπιση στόχων είναι καταλυτική. Πολλές φορές η πραγματικότητά μας μπορεί να έχει διάφορα απρόοπτα, όμως οι στόχοι μας είναι αυτοί που μας δείχνουν το δρόμο! Μείνετε συνεπείς στην εργασία που κάνετε με τον εαυτό σας. Αξίζει.
  • Αξιολόγηση σκέψεων: Είναι πολύ σημαντικό να θυμάστε ότι πολλές φορές οι σκέψεις που κάνουμε δεν αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητά μας, αλλά αφορούν διάφορες πεποιθήσεις -ενδεχομένως όχι «δικές μας»-, που δεν είναι καθόλου λειτουργικές για τη ζωή μας. Αξιολογήστε λοιπόν σωστά και κρατείστε ό,τι σας εξυπηρετεί και σας «ωριμάζει».
  • Ζητήστε βοήθεια: Σε περίπτωση που βιώνετε μια δύσκολη περίοδο και όλα τα παραπάνω σας μοιάζουν βουνό, μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια από έναν ειδικό ψυχικής υγείας. Δεν είναι αδυναμία, είναι δύναμη!