Το άγχος ως εργαλείο βελτίωσης της ζωής μας

Δε θα ήταν καθόλου υπερβολή να παραδεχτούμε ότι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι από εμάς, υποφέρουμε από άγχος και προσπαθούμε διαρκώς να το διαχειριστούμε.

Για να καταφέρουμε να διαχειριστούμε το άγχος πρακτικά και ουσιαστικά, να μειώσουμε το στρες και να ξεκινήσουμε να ζούμε τη ζωή μας με ισορροπία, αυτό το οποίο χρειάζεται σε πρώτη φάση να κάνουμε, είναι να το… κατανοήσουμε.

Τι είναι το άγχος

Ένας σύντομος και απλός ορισμός που θα μπορούσαμε να αποδώσουμε στο «άγχος» είναι ουσιαστικά η κατάσταση που βιώνουμε κάθε φορά που αντιλαμβανόμαστε συνειδητά ή ασυνείδητα ότι ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις που μας απειλούν. Αυτό το συναίσθημα του «απροσδιόριστου φόβου», πολλές φορές έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα της ζωής μας και μπορεί να οδηγήσει σε χρόνιες παθήσεις.

Τι θα γινόταν αλήθεια, αν αντιμετωπίζαμε το άγχος ως ένα εργαλείο για να βελτιώσουμε αληθινά τη ζωή μας; Είναι πολύ σημαντικό να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο, ότι δεν είμαστε μόνοι, ή οι μόνοι που το βιώνουμε αφενός, αφετέρου είμαστε αυτοί που επιλέγουμε τη νοοτροπία μας. Κοντολογίς, εκεί που κοιτάς, εκεί και θα πας.

Πώς το άγχος μπορεί να βελτιώσει τη ζωή μας

Γνωρίζοντας πια το λόγο ύπαρξης του άγχους, ο οποίος τελικά δεν είναι κανείς άλλο παρά η «ασπίδα» προστασίας του οργανισμού μας, μπορούμε να το αξιοποιήσουμε υπέρ μας, με στόχο να βιώνουμε όλο και πιο συχνά, θετικά συναισθήματα. Πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό;

Ο διαλογισμός, το mindfulness, το να κρατάμε ημερολόγιο και να καταγράφουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας, το να ανοιγόμαστε στους σημαντικούς άλλους, να προγραμματίζουμε το χρόνο μας και βέβαια να μας φροντίζουμε συνειδητά είναι μερικοί τρόποι που μπορούν να προσφέρουν αρμονία στη ζωή μας και παράλληλα έχουν τη δυναμική να μειώσουν τα επίπεδα του άγχους και του στρες και να μας γαληνέψουν.

Αλήθεια, τι μας εμποδίζει από το να τα εντάξουμε στη ζωή μας;

Βήμα, βήμα. Σκαλί, σκαλί. Αναπνοή.